DÄR VI SKAPAR MEST VÄRDE

Vi är stolta över att ha förtroendet från tillverkare av kemiska rengöringsmedel, kranar och duschar, förbrukningsvaror för eldstäder, 3D-utskriftsfilament och andra konsument- och hushållsprodukter. Vårt team har fått möjlighet att lära sig allt om hur man producerar högkvalitativa och hållbara produkter för vardagsbruk.

Vi har kopplat samman våra kunder med utländska företag, inklusive stora detaljhandelskedjor och byggvaruhus, specialiserade distributörer och e-handelsplattformar. Med fokus på långsiktiga partnerskap såg vi till att de säkrade affärerna resulterade i återkommande intäkter för våra kunder.

Beräkna exportvinst Få ett förslag

PRESTANDA I SIFFROR

Kundens omsättningsintervall: 5 000 000 – 500 000 000 EUR
Adresslista storlek: 2700
Genomsnittlig årlig offert per målkund: 200 000 EUR
Offertförfrågningar eller möten per månad: 2–3
Tid till försäljningsstart: 8–12 månader
Tid till avkastning (ROI): 2–3 år

Kundprofil

Kundens omsättningsintervall:
5 000 000 – 500 000 000 EUR
Adresslista storlek:
2700
Genomsnittlig årlig offert per målkund:
200 000 EUR
Offertförfrågningar eller möten per månad:
2–3
Tid till försäljningsstart:
8–12 månader
Tid till avkastning (ROI):
2–3 år

SNABBA AFFÄRER

Vi har haft möten med eller mottagit offertförfrågningar från dessa företag – vilket visar vår förmåga att leverera snabba och konkreta resultat.

KUNDERNAS KAPACITET

Etablerat varumärkeskännedom
Intern konstruktionskompetens
Formnings- och stansmaskiner
Test- och kvalitetsinspektionsutrustning
Bra lagerhållning och snabba leveranser

STEG TILL DIN
EXPORTSUCCÉ

1. SKAPA STRATEGI

Vi analyserar dina affärsmål och målmarknader för att hitta tillväxtmöjligheter.

2. AKTIV FÖRSÄLJNING

Vi hittar intresserade företag, tar kontakt, bokar möten, håller presentationer och driver testbeställningar.

3. AVSLUT

Vi sluter affärer och säkrar återkommande beställningar – så länge du är redo för nya kunder.

BETRODD AV KUNDER

VANLIGA FRÅGOR

Försäljningstakten är unik och beror på bransch, målgrupp och själva produkten. Vi är stolta över framgångshistorier där den första stora beställningen från ett utländskt företag kom redan efter 3 månader. Samtidigt har vi exempel där det tog över ett år att ta sig in i två möbelkedjor (i dag står dessa för 80 % av företagets kapacitet och tillväxten är stark). I genomsnitt siktar vi på att inleda seriös försäljning inom 6–9 månader.

Priset beräknas utifrån bransch och produkter. Standardkostnaden kan dock jämföras med att anställa en intern försäljningschef.

Om du vill ha större genomslag på nya marknader finns det möjlighet att sätta in ett större team som arbetar med din försäljning. Besök gärna sidan Priser för att se de olika planerna som finns tillgängliga.

Varannan vecka har vi avstämningsmöten där vi går igenom resultat, marknadsfeedback och kundmöten samt planerar nästa steg.

Ja. All kontaktinformation är alltid tillgänglig, och du kan i realtid följa vad vi gör med leads och kontakter.

Vi inleder samarbetet med att gå igenom dina mål, förväntningar samt vilka marknader och kunder du är intresserad av. Därefter tar vi fram vår vision, plan och strategi. När den är godkänd, börjar vi arbeta under en månad, skickar rapporter under tiden och har ett uppföljningsmöte efteråt.

På mötet går vi igenom återkopplingen från kontaktade företag, samtal som genomförts och var vi står. Om du tycker att vi är på rätt väg, kan du ge klartecken för en månad till. Efter andra månaden har vi en ny avstämning och beslutar om fortsatt samarbete – och så vidare.

Du behöver alltså inte binda dig för sex månader eller ett helt år. Du följer utvecklingen steg för steg och kan när som helst avsluta avtalet. Vårt arbete är resultatinriktat – vårt mål är långsiktiga samarbeten där vi bidrar med vår försäljningsexpertis och delar framgången.

Vi är ett alternativ till en intern försäljningschef. När du anställer någon internt behöver du själv utbilda, motivera, sätta upp KPI:er och rapporteringssystem samt leda arbetet. Med oss får du ett helt team som arbetar enligt ett tydligt och beprövat system. Vi har förfinat vårt arbetssätt i över sju år – och vi fortsätter att bli bättre varje dag.

Arbetet slutar inte vid den första försäljningen – tvärtom, det är oftast bara början. När samarbetet har inletts och förtroendet är på plats, kan vi börja prata om återkommande och större beställningar. Vi håller kontakten med kunden, stärker relationen och diskuterar nya produkter, merförsäljning och framtida avtal. Samtidigt fortsätter vi att aktivt söka nya kunder utomlands.

Absolut. Det är något vi redan gör regelbundet.

Vårt teams arbetstid ingår redan i avtalat pris, så där tillkommer inga extra kostnader. Däremot står ditt företag för utgifter som flyg, transport, hotell och traktamente.